четвер, 19 січня 2017 р.

Поговоримо про виховання у дітей відповідальності

Засідання квадроклубу:
«Що? Де? Коли? Як?»

Що?

  Сучасне суспільство прагне демократії. Ознаками демократії є свобода і відповідальність. По своїй суті для нашого суспільства – це нова формація форми життя.
Відповідальність характеризує такий рівень поведінки, коли дитина виявляє здатність до самостійного вибору і розв’язання різного роду завдань


Де?
  Основи формування відповідальної особистості закладають у ранньому та дошкільному дитинстві. У БКДО зазначено: «На кінець дошкільного періоду у дітей мають бути сформовані базові якостіхарактеристики особистості: довільність, самостійність. Креативність, ініціативність, безпечність, самосвідомість, самоставлення, самооцінка, відповідальність.»


Коли?
  Найбільш актуальним формування відповідальності стає у страшому дошкільному віці, перед вступом дитини до школи. Перед майбутнім першокласником висувається цілий ряд вимог: він повинен виконувати вимоги вчителя, неухильно дотримуватися режиму, підкорятися правилам поведінки. Однак через недостатню довільність і несформованість вольових якостей багато першокласників не можуть підкорити свою поведінку встановленим правилам. Частими є випадки, коли учням важко висидіти цілий урок, і замість того, щоб слухати вчителя, вони починають займатися своїми справами: малювати, гратися. Дитина може покинути клас посеред уроку зі словами: «Мені набридло, я хочу додому». Внаслідок цього з кожним роком вимоги, які пропонуються дошкільним педагогам щодо формування в старших дошкільників відповідальності, зростають. 
  Вихователі і батьки нерідко вимагають від дитини старанності і відповідальності, не проявляючи достатньої турботи про формування цих якостей. Завдання педагога повинно полягати в тому, щоб протягом виховання у старшому дошкільному віці навчити її свідомо керувати своєю поведінкою і сформувати у неї необхідні для цієї якості особистості, у тому числі відповідальність. При цьому різні види і методи педагогічного впливу формують цілісну систему організації і розвитку соціальної відповідальності, у якій головне місце посідає вплив педагога-дошкільника. 

Як?
  Особливу увагу, на нашу думку, слід звертати на формування емоційних передумов моральної поведінки, що проявляються у здатності вірно розуміти і відчувати зміст конфліктної ситуації, адекватно реагувати на позитивні та негативні її аспекти. Період дошкільного дитинства характеризується тим, що вчинки дитини вперше починають викликати у неї певні емоційні стани, що є моральними за своєю суттю. Саме вони виступають основою виховання відповідальної поведінки у дошкільному віці.



Немає коментарів:

Дописати коментар